Ламінування поліграфічної продукції
Ламінування або ламінація являє собою прикочування спеціальної плівки на запечатываемое виріб, в результаті чого воно стає стійким до механічного пошкодження, охороняється від бруду і стирання.(рис.1)
Крім захисних властивостей ламінування надає і зберігає тривалий період привабливий вигляд виробу, тому воно затребуване при створенні різних видів поліграфічної і рекламної продукції.
Існує два види ламінування: гаряче і холодне. У першому випадку плівка кріпиться до основи за допомогою нагрітих до певної температури валів ламінатора. Плівка накочується до матеріалу, висока температура призводить до активації клею, і під тиском відбувається припресовка ламінованої плівки до виробу. Сила нагріву буває різною і залежить від технічних характеристик використовуваних матеріалів.
При холодному ламінуванні використовують плівки, клейова основа яких реагує тільки на тиск, який чиниться валами ламінатора. Застосування холодного ламінування обумовлено використанням матеріалів з особливою чутливістю до нагрівання. Ламінація вироби може проводитися як односторонній, так і двосторонній.
Ламінування здійснюється за допомогою ламінаційних плівок, що мають різну щільність і товщину. Зазвичай застосовують плівки товщиною від 32 мкм до 250 мкм. Плівкою ламінації плівка являє собою композитний матеріал з трьох шарів: перший шар складається з поліестеру, він надає плівці жорсткість і наділяє її захисними властивостями; другий шар створений з пропілену або поліетилену, він робить поверхню плівки рівною, одночасно будучи сполучною ланкою між першим шаром і клейовим шаром; третій шар – це клей з адгезивними властивостями, які проявляються при гарячому або холодному пресуванні.
Плівкою ламінації плівка може бути глянцевою і матовою. Глянцеві плівки відрізняються хорошими захисними властивостями, вони надають зображенню насиченість і контрастність, дозволяє зробити зображення більш насиченими і яскравими для залучення уваги споживача.(рис.2)
Недоліком можна вважати лише утворення відблисків при сильному освітленні, що служить перешкодою для сприйняття зображення під кутом і труднощами розрізнити дрібні написи, тому перш ніж ламінувати поліграфічне або рекламний виріб, слід визначити при якому освітленні, і де воно буде використовуватися.